חימום לחורף

איך לבחור חימום לחורף?

Recent Posts

חימום לחורף: מהן האפשרויות שלך?

כשמגיע מזג האוויר הקר, רוב האנשים צריכים לקבל החלטה: האם לחמם את ביתם בחשמל, גז טבעי, שמן או נפט? יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהבחירות הללו, לכן חשוב להבין את ההבדלים בניהן לפני קבלת ההחלטה במה לבחור. 

חימום הבית באמצעות חשמל הוא בדרך כלל האפשרות היקרה ביותר, אך יש לה גם כמה יתרונות. גז טבעי זול יותר מחשמל אך עלול להיות מסוכן אם לא משתמשים בו נכון. חימום הבית שלך עם שמן הוא זול יותר משתי האפשרויות הללו, אך ייתכן שיהיה עליך לאחסן כמויות גדולות של שמן על מנת לשמור על ביתך חם כל החורף. ולבסוף, נפט הוא האופציה הזולה ביותר בסך הכל, אך היא עלולה להיות מסוכנת ולא יעילה אם לא משתמשים בה נכון.

עכשיו כשאתה יודע בקצרה על כל אפשרות, בוא ונסתכל בצורה יותר מפורטת על כל אחת מהאפשרויות.

חשמל: יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול ביותר של חימום הבית בחשמל הוא שחשמל הוא נקי ובטיחותי מאוד. תנורי חימום חשמליים אינם מייצרים פליטות, ולכן הם לא מזהמים את האוויר בביתך. הם גם שקטים מאוד, כך שלא תצטרך לדאוג מהרעש שלהם. תנורי חימום חשמליים נוחים מאוד גם כי ניתן להפעיל ולכבות אותם לפי הצורך.

החיסרון הגדול ביותר של תנורי חימום חשמליים הוא שהם יקרים לתפעול. עלות החשמל עלתה בשנים האחרונות, כך שתוכל לצפות שחשבון החשמל שלך יהיה גבוה יותר אם אתה משתמש בחימום חשמלי. חיסרון נוסף של תנורי חימום חשמליים הוא שיכול לקחת להם הרבה זמן לחמם את החדר. אז אם אתה מחפש חום מיידי, ייתכן שתנור חימום חשמלי אינו האפשרות הטובה ביותר.

גז טבעי: יתרונות וחסרונות

גז טבעי הוא בחירה פופולרית מאוד לחימום בתים מכיוון שהוא זול יחסית. עלות הגז הטבעי עלתה בשנים האחרונות, אך היא עדיין זולה יותר מחשמל. גז טבעי הוא גם יעיל מאוד, כך שתקבל יותר תגמול עבור הכסף שלך.

החיסרון הגדול ביותר של גז טבעי הוא שהוא עלול להיות מסוכן אם לא משתמשים בו נכון. דליפות גז עלולות לגרום לשריפות ופיצוצים, לכן חשוב שגורם מקצועי יתקין את דוד הגז שלך. אם תבחר להשתמש בגז טבעי, הקפד להחזיק גלאי פחמן חד חמצני בביתך.

שמן: יתרונות וחסרונות

חימום הבית באמצעות שמן הוא זול יותר מחשמל או מגז טבעי. מחיר הנפט עולה בשנים האחרונות, אך הוא עדיין זול יותר מאופציות אחרות. מחממי שמן הם גם יעילים מאוד, כך שתקבל יותר תגמול עבור הכסף שלך.

החיסרון הגדול ביותר של מחממי שמן הוא שהם דורשים תחזוקה רבה. תצטרך לבדוק באופן קבוע את מפלס השמן במיכל ולהוסיף עוד בעת הצורך. כמו כן, תצטרך לתת שירות למחמם השמן שלך על ידי איש מקצוע כל כמה שנים, דוגמא למחמם שמן היא רדיאטור.

נפט: יתרונות וחסרונות

נפט הוא האפשרות הזולה ביותר לחימום הבית, אך היא גם המסוכנת ביותר. מחממי נפט מייצרים הרבה פליטות, ולכן הם לא מאוד ידידותיים לסביבה. הם גם יכולים להיות מאוד לא יעילים, כך שלא תקבל כל כך הרבה תגמול עבור הכסף שלך. ולבסוף, מחממי נפט יכולים להיות מסוכנים מאוד אם לא משתמשים בהם כראוי.

אם תבחר להשתמש במחמם נפט, הקפד לעקוב בקפידה אחר הוראות היצרן. חשוב לזכור לעולם לא למלא את המיכל ביותר מחצי מהקיבולת שלו, ולעולם לא להשאיר את המחמם ללא השגחה בזמן שהוא פועל.

חימום לחורף

כיצד לבחור את מערכת החימום המתאימה לבית שלך?

ישנם סוגים רבים ושונים של מערכות חימום לבחירה, וזה יכול להיות קשה להחליט איזו מהן היא הטובה ביותר עבור הצרכים שלך. 

להלן כמה ממערכות החימום הפופולריות ביותר:

  1. מערכות הסקה מרכזית: מערכות הסקה מרכזיות מספקות חום לכל הבית שלך באמצעות רשת של תעלות ופתחי אוורור. מערכות אלו יכולות להיות מופעלות באמצעות חשמל, גז טבעי או נפט.
  2. מחממי חלל: מחממי חלל הם יחידות עצמאיות שניתן להשתמש בהן לחימום חדר בודד או אזור קטן. יחידות אלה משתמשות בדרך כלל בחשמל.
  3. קמינים: קמינים מספקים גם חימום וגם אווירה לבית שלך. הם מגיעים במגוון סגנונות ויכולים להיות מופעלים על ידי שריפת עצים, גז או חשמל.
  4. משאבות חום: משאבות חום הן סוג של מערכת הסקה מרכזית המשתמשת באוויר שבחוץ לחימום הבית. מערכות אלו יעילות מאוד ויכולות לחסוך לך כסף על חשבונות האנרגיה שלך.

בבחירת מערכת חימום לבית, יש לקחת בחשבון מספר גורמים, בניהם:

  1. האקלים באזור שלך: סוגים שונים של מערכות חימום מתאימות יותר לאקלימים שונים. אם אתה גר באזור עם חורפים קשים, תצטרך מערכת שיכולה לספק מספיק חום כדי לשמור על הבית שלך חמים ונעים. לעומת זאת, אם אתה חי באזור עם קור פחות קיצוני, ייתכן שלא תזדקק לכמות גדולה של חום ותוכל לבחור במערכת שחוסכת יותר באנרגיה.
  2. גודל הבית שלך: גודל הבית שלך יכתיב לך את הסוג והגודל של מערכת החימום שאתה צריך. אם יש לך בית גדול, תצטרך מערכת שיכולה לספק מספיק חום כדי לכסות את כל השטח שלך. לעומת זאת, אם יש לך בית קטן יותר, אולי תוכל להסתדר עם מערכת פחות חזקה.
  3. התקציב שלך: מערכות החימום מגיעות במגוון רחב של מחירים, לכן חשוב לבחור אחת שמתאימה לתקציב שלך. הקפד לקחת בחשבון את עלות ההתקנה בעת בחירת מערכת לבית שלך.

לאחר ששקלת את כל הגורמים הללו, תוכל להתחיל לקנות מערכת חימום לבית שלך. הקפד להשוות בין התכונות והמחירים השונים של המערכות לפני קבלת ההחלטה הסופית שלך.

קראו עוד...