אוכל חם לחורף

למה אוכל חם בחורף טוב בשבילך

Recent Posts

ככל שמזג האוויר בחוץ מתקרר והימים מתקצרים, הגוף שלנו משתוקק באופן טבעי למזון מנחם חם יותר. תבשילים לבביים, מרקים, תבשילים ובשרים צלויים לא רק ממלאים ומשביעים, אלא הם גם עמוסים בחומרים מזינים שיכולים לעזור לנו לשמור על בריאותנו לאורך כל החורף. לכן, אם אתם מחפשים תירוץ להתמכר למאכלי הנוחות האהובים עליכם העונה, שקול את היתרונות הבריאותיים הללו של מנות חורף חמות.

מזון חם יכול להגביר את המערכת החיסונית שלך

במהלך חודשי החורף, אנו רגישים יותר להצטננות ושפעת הודות לירידה בלחות ובטמפרטורה. למרות שאין דרך מובטחת למנוע חולה, אכילת מזונות עשירים בחומרים מזינים יכולה לעזור להגביר את החסינות שלך ולהילחם במחלות. ומהי קבוצת מזון אחת שעמוסה בויטמינים ומינרלים מחזקים חסינות? ניחשתם נכון – מאכלים חמים וחורפיים! למשל, מרק עוף מכיל ויטמין C, שיכול לעזור לקצר את משך ההצטננות; בעוד שבטטות עמוסות בבטא-קרוטן – נוגד חמצון שעוזר לקדם מערכת חיסונית בריאה.

מזון חם עוזר לך לשמור על כמות נוזלים מספקת

זה אולי נראה מנוגד לאינטואיציה, אבל אכילת מזון חם יכולה למעשה לעזור לך לשמור על כמות נוזלים מספקת במהלך חודשי החורף. כשאנחנו חושבים לשמור על נוזלים בגוף, אנחנו בדרך כלל חושבים על שתייה מרובה של נוזלים כמו מים או מיץ. אבל האם ידעת שאנחנו יכולים לקבל נוזלים גם מהמזון שאנו אוכלים?  מרקים ותבשילים מסוימים יכולים להכיל עד 80% מים! אז בפעם הבאה שאתם מרגישים יבשים, הושיטו יד לקערה של מרק אטריות עוף או תבשיל עדשים במקום כוס מים. הגוף שלך יודה לך.

מרק חם לחורף

מזון חם עוזר לעיכול

יתרון נוסף של מחממי החורף הוא שהם עוזרים לעיכול. הסיבה לכך היא שכאשר מזונות מבושלים, הם נוטים להיות קלים יותר לעיכול מאשר מזון נא. אז אם אתה נאבק עם בעיות עיכול במהלך חודשי החורף, נסה להוסיף כמה ירקות מבושלים לתזונה שלך. תבשילים ומרקים בבישול איטי הם גם אפשרות מצוינת מכיוון שהם עמוסים בסיבים וחומרים מזינים.

מזון חם שומר אותך מלא יותר זמן רב יותר

אם אתה מוצא את עצמך מנשנש לעתים קרובות יותר במהלך החודשים הקרים, אתה לא לבד. השינוי במזג האוויר יכול להשפיע על התיאבון שלנו, ולגרום לנו לרצות לאכול בתדירות גבוהה יותר במהלך היום. ולמרות שאין שום דבר רע בחטיף מזדמן, אכילת ארוחות קטנות יותר לעתים קרובות יותר עלולה להוביל לעלייה במשקל אם לא נזהרים. למרבה המזל, מנות חורף חמות נוטות להיות משביעות מאוד הודות לתכולת החלבון והסיבים הגבוהה שלהן. אז אם אתם מחפשים לקצץ בנשנושים העונה, הקפידו למלא אפשרויות צפופות בחומרים מזינים כמו צ'ילי או ירקות צלויים בארוחה הבאה שלכם.

משקה חם לחורף

5 מאכלי חורף נעימים כדי לחמם אותך

מזג האוויר החורפי יכול להיות קשה, אבל חמשת מזונות החורף החמים האלה יעזרו לך לעבור את זה. מתבשילים ותבשילים דשנים ועד לאפיית מאכלי הנוחות האהובים עליך, יש משהו לכולם ברשימה הזו. אז התכרבל עם שמיכה ותהנה!

1. תבשילים ותבשילים – שום דבר לא מחמם אותך כמו סיר תבשיל או תבשיל נעים. פלאי סיר אחד אלה מושלמים ללילות חורף קרירים. פשוט הנח אותם על הכיריים או בתנור ותן להם להתבשל עד שהם נעימים וחמים. מגישים עם קצת לחם פריך לטבילה ואתם מוכנים ללכת!

2. מרק – כמו תבשילים ותבשילים, מרק הוא עוד דרך מצוינת להתחמם ביום חורף קר. יש אינסוף אפשרויות כשזה מגיע למרק, כך שתוכלו להכין כל סוג שבא לכם. מאטריות עוף קלאסיות ועד שילובים ייחודיים יותר כמו דלעת חמאה ותפוח, אין ספק שיש מרק שיגיע למקום.

3. מאפים – אין כמו ריח של עוגיות טריות או לחם שעובר בבית ביום קר. אפייה היא הדרך המושלמת להתחמם תוך כדי הנאה מכמה פינוקים טעימים. בנוסף, אתה תמיד יכול לחלוק את הטובים שלך עם חברים ואהובים כדי להפיץ את החמימות!

4. שתייה חמה – בין אם אתם מעדיפים קפה, תה או שוקו חם, אין כמו ספל מהביל של המשקה החם האהוב עליכם כדי להסיר את הצינה מהאוויר. התכרבל עם שמיכה ותיהנה מהמשקה שלך בזמן קריאת ספר או צפייה בסרט. אתה תרגיש קלוי תוך זמן קצר!

5. אוכל מנחם – אוכל מנחם הוא כל דבר שמעלה זיכרונות משמחים או סתם גורם לך להרגיש טוב. זה שונה עבור כולם, אבל כמה מזונות מנחמים פופולריים כוללים מקרוני וגבינה, כריכי גבינה בגריל, קציץ בשר ופירה. אז בפעם הבאה שאתה מרגיש קריר, הכין לעצמך את האוכל המנחם האהוב עליך ותהנה!

קראו עוד...